Przebudowa budynku dydaktycznego “Z” UEWr

Wrocławska „Zetka” – budynek dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu – będzie jednym z ładniejszych wieżowców we Wrocławiu. Po przebudowie dźwiga blisko 200 ton szkła i aluminium o powierzchni 3 tysięcy metrów kwadratowych. Bryła budynku jest modernistyczna, dynamiczna i wnosi powiew nowoczesności. Góruje nad  budowlami przy ulicy Ślężnej i jest prawdziwą ozdobą tej części miasta.

Elewacja zewnętrzna wieżowca od strony ulicy Ślężnej i kampusu podzielona została pionowym rytmem przeszkleń odpowiadających wewnętrznemu rozmieszczeniu pomieszczeń. Boczne ściany budynku pokazują klatki schodowe ośmiu kondygnacji. W tej chwili trwają dodatkowe prace projektowe holu  i budowa parkingu  okalającego budynek.

Specjalistyczne ekipy remontowe wrocławskiej firmy AKBiK sp. zo.o. mają już za sobą wszystkie najważniejsze etapy przebudowy. W tej chwili trwają  prace wyk

ończeniowe.

„Gotowy jest podjazd dla osób niepełnosprawnych, budowane  balustrady, toalety/sanitariaty, w specjalnych pomieszczeniach instalowane urządzenia klimatyzacyjne i wentylacyjne, montowana stolarka drzwiowa, na dwóch kondygnacjach malowane są pomieszczenia administracyjno-dydaktyczne i korytarze „ – mówi mgr inż. Jacek Góralczyk kierownik budowy wrocławskiej firmy AKBiK sp. z o.o.

Przebudowa budynku kosztować będzie 18 milionów 800 tysięcy złotych. Zakończenie wszystkich prac przewidziane jest w sierpniu tego roku.

Budynek dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu  powstał  w technologii lat 70-tych. Przez ponad 30 lat wpisał się w krajobraz Wrocławia. Znany był z wielkoformatowych zdjęć studentów i wykładowców Uczelni zdobiących starą elewację. Budynek ma 36 metrów wysokości, 6 i pół tysiąca m2 powierzchni. W  jego centralnej części znajduje się szyb windowy i wentylacyjny oraz sanitariaty. Elewację budynku podobnie jak w budowanym w tym czasie Poltegorze, wykonano z paneli aluminiowych wypełnionych pianką poliuretanową. Konstrukcja ścian osłonowych jak i przestarzałe instalacje wewnętrzne pochłaniały ogromne koszty związane z eksploatacją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

one × 4 =

*